Försäljningsvilkor

Följande köpevillkor gäller för försäljning av poolprodukter- och annan lös egendom (nedan kallade produkterna) av Poolvision AB, organisationsnummer 556866–9096, (nedan kallat Poolvision), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och Poolvision. Vid försäljning till konsument tillämpar Poolvision de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Poolvisions webbshop (www.poolvision.se) kallas nedan poolvision.se.

Allmänt

Poolvision.se säljer poolprodukter via internet till privatpersoner i Sverige. För att handla hos oss måste Ni ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form.


Köpinformation
När Ni som konsument handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar Er som konsument när Ni handlar hos oss på distans. Läs mer hos Konsumentverket.
Poolvision reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Produktbilderna kan skilja något från själva produkten.

Priser

Priserna är i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella pris fel. Konsumenten betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, om Ni köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas Ni om detta och Ni får tillbaka dina pengar.
Vi reserverar oss för pris fel som anses vara orimligt felaktiga, vid ett fall där vi gjort ett tydligt fel så kommer vi att makulera Er order utan förbehåll.

Beställning
Beställning görs på vår hemsida www.poolvision.se. Om Ni har frågor kring hur en beställning ska utföras är Ni välkommen att ringa kundtjänst på 070-100 99 55 eller skicka ett mail här. Genomförd beställning innebär att Ni godkänner våra köpevillkor och samtycker till att Era personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress Ni angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om Ni inte är nöjd med vår korrigering får Ni självklart välja att avboka Er order utan kostnad.


Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den e-mail Ni angett när Ni slutfört din beställning. Där finner Ni uppgifter om vad Ni köpt med priser, fraktkostnad samt moms. Om något är fel med Er beställning, vänligen kontakta oss snarast.
Vi skickar även ett mail med spårningslänk när Er order har skickats från vårt lager.
Rabattkoder kan endast användas enskilt, ej i kombination med varandra.
Poolvision levererar inte till Åland.

Betalningssätt
Klarna
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar:
Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner Ni här.

Konto:
Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Betala Direkt:
Automatisk dragning från Ert bankkonto: baseras på autogiro och Ert konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner Ni här.

Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Ni hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela Era person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar Er att läsa vår sekretesspolicy.

Öppet köp och byten
Öppet köp
Ni har öppet köp samt full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att Ni mottagit varan om Ni inte är nöjd. Detta gäller ej specialbeställda varor, tex mått på poolskydd samt liners. Därför är det viktigt vid beställning att Ni uppger korrekt mått, helst med ritningar.

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd samt att alla eventuella etiketter och emballage sitter kvar.

Ni ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. För att returnera en vara till oss behöver Ni först ta kontakt med vår kundservice genom vårt kontaktformulär på hemsidan. Vi återkopplar då med relevanta dokument och information för att Ni ska kunna skicka tillbaka Er beställning.

Vid en godkänd retur betalar vi tillbaka värdet av varorna inklusive frakt. Det innebär att du Ni får tillbaka hela beloppet för samtliga returnerade varor samt fraktkostnaden. Observera att Ni som konsument betalar för den faktiska returfrakten.

Byten

Kontakta oss alltid innan Ni skickar tillbaka Er beställning! När Ni skickar mail till oss är det viktigt att tänka på följande; vilken vara det gäller, ordernummer, varför Ni byter/lämnar tillbaka, och vad som eventuellt är fel. Är det något fel så är det viktigt att även skicka med en bild.
Ni ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.
Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Tryckfel och produktfel
Poolvision reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Vi strävar alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Har Ni några frågor angående detta är Ni välkommen att kontakta oss.

Leverans
Speditör
Vi strävar efter att kunna tillfredsställa våra kunder på bästa sätt, därför har vi valt att arbeta med flera speditörer . Så att Ni enkelt kan välja den speditör som fungerar bäst på Er ort. I dagsläget transporterar vi våra utleveranser med Schenker, DHL, ntexinrikes samt att vi har en egen flotta av leveransbilar.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden baseras på leveransort och volym på produkt, detta specificeras närmare i kassan och Er orderbekräftelse.

Transportskador
Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till Poolvision genom vårt formulär på hemsidan.

Anmälan om transportskada ska göras så snart som möjligt efter mottagandet.
Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar utan vidare utredning, om tidsfristen överskrider 5 arbetsdagar från mottagandet.

Bomkörningar /outlösta paket
Om en leverans som bokats med vår speditör ej kan fullföljas på grund av att Ni ej finns på plats för att ta emot, så kommer vi bli debiterade den faktiska fraktkostnaden mellan närmaste terminal och Er leveransadress. Denna kostnad kommer vi att debitera Er som konsument.

Löser Ni inte ut Ert paket är vi tvungna att debitera Er 1000 SEK samt den faktiska tur och returfrakten. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen, alternativt justeras detta mot Er ursprungliga faktura.

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela.

Det är väldigt viktigt för oss att Ni känner Er nöjda med Era köpta varor.
Ni finner våra kontaktuppgifter genom denna länk.
Ni som konsument har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats.
Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Ni ska alltid som kund anmäla fel inom skälig tid. Vi kommer att ersätta för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen.

Garanti
Vi strävar efter att Ni som kund skall känna Er trygg när Ni handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.

Vi ger dig tre års garanti på samtliga av våra produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds Ni självfallet samma garantilängd.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Vid en eventuellt tvist följer vi Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer (“ARN”), det är även möjligt för dig som konsument att skicka ditt klagomål via EU:s plattform för tvistlösning på nätet (“ODR-plattformen”).