• KÖPA POOL
  • INSPIRATION
  • RENOVERA POOL
  • SERVICE OCH SUPPORT
  • POOL BLOGG
        • Liner - Poolduk till pool

0

Kundvagn

0
Subtotal: kr
Inga produkter i varukorgen.

Poolvision returpolicy


Returpolicy
Vid köp av varor i vår webbshop gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss ”Poolvision” detta inom 14 dagar från det att du som konsument eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

VI BETALAR TILLBAKA
Poolvision betalar tillbaka hela beloppet du betalt vid ordererkänannde exklusive fraktavgiften. Vid en retur står du som konsument för både frakten från vårt lager samt returfrakten.
För godkända reklamationer står dock Poolvision för returfrakten.
För att påbörja din Retur eller Reklamation vänligen kontakta oss genom att fylla i blanketten här.

REKLAMATION
Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp, kontakta i första hand oss på mejl så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Innan du kontaktar oss via blanketten kan du förbereda dig genom att ta fram ordernummer och kvitto. Beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt och ta ett eller flera foton som tydligt visar skadan/felet.

Ångerrätt

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp en vara ur sin förpackning men viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var om ni önskar returnera. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.

Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.

Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som kund står för kostnaden av denna frakt.

Viktigt:
Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:
– det är uppenbart för oss att du har använt varan
– varan har skadats medan den var under ditt ansvar
– du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.

Vi betalar tillbaka hela beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit att du vill göra en retur, förutsatt att vi mottagit varan.